Většinu toho co mohu prodat, vyměnit atd.. (prostě přenechat někomu jinému) najdete v rubrice "VYMĚNÍM-PRODÁM" - odkaz v panelech na levé straně. Pokud zde nebude zrovna to co sháníte, tak mi písněte maila. Některé věci tam nejsou uvedeny nebo mohou být k dispozici u mých audiopřátel.
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb

Univerzální dálkový ovladač - recenze "Kozousch"

Univerzální dálkový ovladač za 199,- Kč

V akční nabídce obchodního řetězce LIDL by se 15. července 2010 měl objevit univerzální dálkový ovladač SilverCrest za 199,- Kč:

Mohlo by se zdát, že jde kvalitativně o nabídku z kategorie potravinových náhražek typu "jemné párky ze sóji a separátu za 39,- Kč za kilogram", ale na základě vlastní velmi dobré zkušenosti se staršími modely univerzálních dálkových ovladačů ze stejného zdroje si dovolím tvrdit, že v tomto případě zdání výjimečně klame. Samozřejmě se nejedná o špičkové zařízení na úrovni ovladačů Logitech řady Harmony, ale o v dobrém slova smyslu obyčejný univerzální dálkový ovladač pro "obyčejné lidi" i "pravičáky" a s vynikajícím poměrem cena/výkon.

SILVERCREST? CO TO JE? STŘÍBRNÝHŘEBEN?
Obchodní řetězec LIDL má podobně jako většina zahraničních obchodních řetězců vlastní "značku" elektroniky SilverCrest. Obdobně například řetězec ALDI má "značky" Tevion a Medion. Moje domněnka je, že si obchodní řetězce zadávají výrobu elektroniky samy nebo prostřednictvím partnerů přímo u výrobců. Samozřejmě asi ne v Německu. Ale protože narozdíl od prodejců na tržnicích dávají na své zboží snadno uplatnitelnou záruku, lze i u jejich levného zboží předpokládat spolehlivou funkci minimálně během záruční doby. Ta je navíc u obchodního řetězce LIDL nadstandardní, a to 3 roky. Osobně vím o bezproblémovém chodu pěti kusů starších modelů univerzálních dálkových ovladačů SilverCrest, které jsou používány denně.

POPIS FUNKCÍ:
(platí pro předchozí model - viz poznámka *)
- Ovládání 10-ti různých přístrojů
- Výběr kódu ovládaného přístroje z obsáhlé interní tabulky kódů podle čísla kódu nebo značky ovládaného přístroje
- Vyhledání kódu ovládaného přístroje
- Funkce učení (z originálních dálkových ovladačů lze přenést a uložit až 150 povelů)
- Makra
- Hodiny (nejsou moc přesné)
- Časovač
- Funkce "vše vypnout"
- Podsvícené klávesy s nastavením doby svitu a možností vypnutí podsvícení
- Výdrž dvou baterií AAA při vypnutém podsvícení a běžném denním používání cca 1 rok

* POZNÁMKA:
Protože uvedený univerzální dálkový ovladač ještě není na trhu, mohu popsat funkce a vlastnosti jen jeho předchůdců. Čtyři předchozí modely ale byly funkčně prakticky shodné, takže předpokládám, že i současný model bude funkčně totožný. Odlišnosti byly vždy jen u vzhledu a počtu a rozmístění tlačítek. Dále se u předchozího modelu mírně změnil postup programování při přenosu povelů z originálního dálkového ovladače a zvýšil se maximální počet "naučených" povelů z 80-ti na 150. 150 povelů by mělo stačit i pro majitele samých exotických nebo úplně nových zařízení, která nemá ovladač SilverCrest v tabulce kódů, což ale nepředpokládám. Já jsem zatím se zhruba 30-ti různými zařízeními nemusel programovat ani jednou zařízení celé. Základní funkce šly ovládat vždy. Občas je nutné ke kódům z tabulky "přiučit" nějakou jednotlivou funkci, například přepnutí DVD přehrávače na USB vstup a podobně.

OVLÁDÁNÍ HLASITOSTI JINÉHO PŘÍSTROJE:
Typická situace: Sledujeme TV a zvuk máme puštěný přes AV receiver. Ovladač máme přepnutý na ovládání TV. Pokud chceme změnit hlasitost, musíme přepnout ovladač do módu pro ovládání AV Receiveru, nastavit hlasitost a přepnout ovladač zpět na ovládání TV. Předposlední model toto řeší pomocí funkce "Punch-Through". Existuje ale i následující "finta" použitelná i pro jiné univerzální dálkové ovladače bez této funkce: V módu pro ovládání TV se na tlačítka Volume na univerzálním dálkovém ovládači "přeučí" Volume povely z originálního ovladače AV Receiveru.

POSTUP PROGRAMOVÁNÍ PRO OVLÁDÁNÍ HLASITOSTI JINÉHO PŘÍSTROJE:
Při programování nejprve postupujeme standardně a naprogramujeme ovládání TV - vybereme její kód z tabulky, nebo univerzální dálkový ovládač naučíme povely z originálního dálkového ovládače od TV.
Nadále necháme ovladač v módu pro ovládání TV, přepneme ovladač do programovacího módu "učení" a na tlačítka hlasitosti naprogramujeme +Volume a -Volume z originálního ovladače od AV Receiveru.
Výhodou je, že ovladač má zvláštní tlačítka +Volume a -Volume, která využijeme pro ovládání hlasitosti AV Receiveru. Protože ale u většiny TV lze ovládat hlasitost i "kurzorovými klávesami" (šipkami nahoru/dolu na kříži tlačítek OK/nahoru/dolu/vlevo/vpravo), tak tato funkce zůstane zachována a hlasitost "vlastních reproduktorů" TV přijímače lze ovládat i nadále.
Obdobně lze přeprogramovat tlačítka Play, Stop, Pause atd., která se běžně pro ovládání TV nepoužívají, například pro ovládání DVD přehrávače. Výsledkem je, že bez zdržování se přepínáním ovládaného přístroje můžeme ovládat základní funkce TV, AV Receiveru i DVD přehrávače.

České manuály pro starší modely jsou ke stažení zde:

Pavel alias Kozousch